Partnerzy webinarium:

Webinarium praktyczne

Zwiększanie efektywności energetycznej w instalacjach wod-kan

29 kwietnia 2020 r.

godz. 9:00-12:30

Webinarium w którym możesz wziąć udział niezależnie od sytuacji.

Jednocześnie masz możliwość zadawania pytań i komunikowania się z prelegentami.

Wzrost cen energii oraz wody skłaniają do szukania rozwiązań, które przyczyniają się do wzrostu efektywności energetycznej instalacji wod-kan. Coraz więcej przedsiębiorstw komunalnych poszukuje rozwiązań i technologii, które pozwolą zoptymalizować wydatki na energię oraz obniżyć koszty. W obliczu wysokich cen prądu, zmieniającego się klimatu oraz coraz powszechniejszych suszy, konieczne jest wdrażanie rozwiązań, które pozwolą zwiększyć wydajność instalacji przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów jej eksploatacji. Zapraszamy do wzięcia udziału w webinarium poświęconym zwiększaniu efektywności energetycznej w przedsiębiorstwach wod-kan. Wydarzenie odbędzie się 29 kwietnia w godzinach 9.00-12:30 Podczas webinarium dowiesz się:

- Jakie są podstawy prawne do wprowadzania rozwiązań OZE w instalacjach wod-kan,

- W jakim celu robić audyt i jak wykorzystać zebrane w nim dane,

- Jakie są dobre przykłady i rozwiązania zwiększające efektywność w instalacjach wod-kan,

- Czy samowystarczalność energetyczna instalacji wod-kan jest możliwa,

- W jaki zagospodarować nadwyżki energii.


Webinarium skierowane jest do zarządzających i pracowników instalacji oczyszczania ścieków i uzdatniania wody, sieci kanalizacyjnych i wodociągowych.

OFERTA SPECJALNA! W przypadku zgłoszenia uczestnika w cenie regularnej 199 zł netto, otrzymacie Państwo bezpłatne zaproszenie na webinarium dla drugiej osoby z Waszego zakładu.

PROGRAM*

(prelegenci w trakcie potwierdzania)

- Ponad dwie godziny wiedzy
- Możliwość zadania pytań w czasie rzeczywistym

- Szkolenie dostosowane do aktualnych potrzeb (praca w trybie home office)

- Brak kosztów przejazdu

- Wygoda i bezpieczeństwo

- czasowy dostęp do większości prezentacji i nagrań

9.00-10.00
BLOK 1: PRZEGLĄD OSTATNICH ZMIAN W PRAWIE Z KOMENTARZEM PRAKTYCZNYM

08.30 – 9.00 Rejestracja, logowanie do systemu, informacje techniczne

  • Wsparcie OZE – aktualne regulacje prawne możliwości **
    Marcin Trupkiewicz, Kancelaria SMM Legal
  • Optymalizacja przychodów z instalacji OZE metodologia podejścia oraz case **
    Michał Tarka, Kancelaria SMM Legal
  • Czat z prawnikami: Marcin Trupkiewicz, Kancelaria SMM Legal, Michał Tarka, Kancelaria SMM Legal
** nagranie z wystąpienia nie będzie udostępnione

  • Audyt energetyczny jako skuteczne narzędzie poprawy efektywności energetycznej przedsiębiorstwa Marcin Karykowski, DB Energy SA

Prowadzący konferencję: Tomasz Szymkowiak, Abrys

  • SARS CoV-2 i BHP w zakładzie komunalnym
    Weronika Rewers,
    członkini zespołu kryzysowego powołanego w celu opracowania procedur mających na celu zabezpieczenie pracowników w kontakcie z wirusem COVID-19

W trakcie wystąpień istnieje możliwość zadawania pytań.

10:00-11:10
BLOK 1: PRZEGLĄD OSTATNICH ZMIAN W PRAWIE Z KOMENTARZEM PRAKTYCZNYM

09.00 – 10.00 Rejestracja, logowanie do systemu, informacje techniczne

-> jakie są najskuteczniejsze środki zapobiegania rozprzestrzenianiu wirusa?

-> jak zabezpieczać pracowników?- praktyczne wskazówki?

-> jak postępować z odpadami aby nie doszło do zakażenia?

-> czy specjalne normy dot. wywozu odpadów z kwarantanny są niezbędne?

  • Praktyczny wpływ Specustawy na funkcjonowanie branży odpadowej
    Maciej Kiełbus, Dr Krystian Ziemski & PartnersKancelaria Prawna Sp. k.
  • Wpływ epidemii SARS-CoV-2 na zamówienia publiczne w gospodarce odpadami oraz organizację pracy firm zbierających i zagospodarowujących odpady
    Konrad Różowicz, Dr Krystian Ziemski & Partners Kancelaria Prawna Sp. k.

10.10-11.50
BLOK 2: DOŚWIADCZENIA I ROZWIĄZANIA PRAKTYKÓW

10.00-10.10 Przerwa - pytania do prelegentów

W trakcie wystąpień istnieje możliwość zadawania pytań.

11:50-12:25
BLOK 3: POTENCJAŁ ENERGETYCZNY INSTALACJI - JAK GO WYKORZYSTAĆ

  • sprawdzone rozwiązania OZE w przedsiębiorstwie wod-kan
  • czy zwiększanie efektywności instalacji faktycznie się opłaca
  • jak wykorzystać wnioski z audytu energetycznego
  • przykłady i doświadczenia z polskich instalacji

*Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w programie

  • Sprzedaż, zakup energii – praktyczne porady jak więcej zarobić i mniej wydać
    Piotr Świeboda, TRMEW Obrót
  • OZE w Samorządzie Ziemi Dzierżoniowskiej
    Andrzej Bronowicki, Wodociągi i Kanalizacja w Dzierżoniowie
  • Poprawa efektywności energetycznej w procesie ciągłego doskonalenia organizacji
    Jerzy Zarówny, Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociagów i Kanalizacji we Wrocławiu

  • Planowanie i utrzymanie pracy sieci wod-kan w czasie epidemii,
    Monika Bogdal, Kancelaria Piszcz i Wspólnicy
  • Maksymalizacja rentowności instalacji OZE wykorzystując biogaz z oczyszczalni ścieków
    Dariusz Bojsza, Neo Bio Energy
  • Wzrost efektywności energetycznej oczyszczalni ścieków poprzez wspólną fermentację osadu i różnych odpadów organicznych
    dr Stanisław Cytawa, Spółka Wodno-Ściekowa "SWARZEWO"

  • Mała elektrownia wodna na rurociągu wody pitnej ZPW „POMORZANY”
    Mariusz Patyk, Zakład Wodociagów i Kanalizacji Szczecin
  • funkcjonowanie zakładu
  • współpraca z władzami
  • praca zdalna
  • zmiany zasad selektywnej zbiórki
  • zbiórka odpadów z miejsc kwarantanny

11:20-13:00
BLOK 2: DOŚWIADCZENIA I ROZWIĄZANIA PRAKTYKÓW

11:10-11:20 Przerwa - pytania do prelegentów

13:00-13:10 Przerwa - pytania do prelegentów

  • Komunikacja i praca zdalna. Współpraca z pracownikami.
    Krzysztof Kasperuk, PANHERI
  • COVID-19 - komunikacja kryzysowa w gminnej gospodarce odpadami
    Cyprian Maciejewski, Wydział Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Gdańsku, Członek Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations
    -> Kluczowe komunikaty dla obsługiwanych mieszkańców i firm
    -> Komunikacja kryzysowa wewnętrzna (do pracowników systemu GOK)
    -> Kanały komunikacji - podstawowe rekomendacje
    -> Ryzyka komunikacyjne i reputacyjne
  • Nowoczesne narzędzia edukacji ekologicznej
    Małgorzata Masłowska-Bandosz, Abrys, Dział Edukacji Ekologicznej
    -> Edukacja ekologiczna - zagrożenie, wyzwanie czy szansa?
    -> Jak przekazywać wiedzę na dystans?
    -> Edukacja atrakcyjna jak zabawa - rola gier, komiksów, bajek w podnoszeniu świadomości mieszkańców
    -> Edukacja ekologiczna w czasach kryzysu

W trakcie wystąpień istnieje możliwość zadawania pytań.

Panel dyskusyjny:

Co zmieni specustawa? Obawy i nadzieje dotyczące wprowadzenia nowego rozporządzenia


Główne zagadnienia:

-> wpływ obecnej sytuacji na spełnienie wymaganych poziomów recyklingu

-> zagrożenia związane z nielegalnym mieszaniem strumieni odpadów komunalnych z odpadami niebezpiecznymi spowodowanym brakiem kontroli wywożonych odpadów

-> koszty związane z kierowaniem strumienia odpadów na składowiska

-> problemy instalacji zajmujących się zagospodarowaniem frakcji biodegradawalnej - czy grozi im zatrzymanie procesu
z powodu mieszania wszystkich frakcji odpadów komunalnych?

-> edukacja mieszkańców o konieczność zbiórki wszystkich frakcji odpadów jednym pojazdem

Prelegenci:

13:10-14:30
BLOK 3: DZIAŁANIE ZWIĄZANE Z KOMUNIKACJĄ I PRACĄ ZDALNĄ, WSPÓŁPRACA Z MIESZKAŃCAMI ORAZ WPROWADZENIE DZIAŁAŃ KRYZYSOWYCH

*Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w programie

11:10-12:00 Chat prawny z prelegentami

  • Piotr Szewczyk, Przewodniczący Rady RIPOK, Z-ca Dyrektora ds. technicznych i utrzymania ruchu w ZUOK Orli Staw
  • Jacek Połomka, Prezes Zarządu ZZO Marszów
  • Waldemar Szygenda, Prezes Międzygminnego Składowiska Odpadów Komunalnych w Toniszewie
  • Piotr Kurek, Międzygminny Kompleks Unieszkodliwiania Odpadów ProNatura
  • Sławomir Wnuk, Dyrektor ds. Techniczno-Technologicznych ZUO-Promnik

Oferujemy także odrębne warsztaty BDO
dla firm i instytucji

Korzyści z uczestnictwa w webinarium

  • Jaki jest potencjał instalacji w świetle aktualnych zmian systemu wsparcia OZE
  • Dowiesz się jakie są sprawdzone rozwiązania OZE w przedsiębiorstwie wod-kan oraz czy zwiększanie efektywności instalacji faktycznie się opłaca
  • Dowiesz się jak wykorzystać wnioski z audytu energetycznego
  • Usłyszysz ciekawe przykłady i doświadczenia z polskich instalacji
  • Jakie są możliwości wykorzystania nadwyżek energii

Do kogo kierujemy webinarium?

  • Przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie gospodarki wodno-ściekowej
  • Przedstawicieli zakładów wodociągów i kanalizacji, oczyszczalni ścieków
  • Osób działających w branży wodno-kanalizacyjnej
  • Przedstawicieli samorządu

Koszt udziału w webinarium

199 zł netto + VAT

244,77 PLN brutto

121,77 PLN brutto

99 zł netto + VAT

Zniżka grupowa (od 3 osób)

Druga osoba z tej samej firmy GRATIS

99 zł netto + VAT

1. Zarejestruj się, podczas rejestracji podaj swój e-mail (warunek konieczny)

2. Na wskazany e-mail otrzymasz fakturę proformę

3. Godzinę przed wydarzeniem otrzymasz link do transmisji online

4. Kliknij w niego, podaj swoje imię i nazwisko oraz wcześniej podany e-mail

5. Zostaniesz zalogowany/-a do pokoju, w którym odbędzie się szkolenie

6. W trakcie każdej części webinarium będzie możliwość zadawania pytań "na żywo" - odpowiedzi będą udzielane po wystąpieniach prelegentów


Webinarium – krok po kroku

REGULAMIN WEBINARIUM

Chcesz wiedzieć więcej o naszych webinariach? zapisz się

FORMULARZ ZAPISU NA WEBINARIUM

Weź udział w kolejnych webinarach Abrys

Webinaria Abrys

Prelegenci webinarium

14.00 – 15.00 Pytania, dyskusja

Michał Tarka

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz SGH w Warszawie. Przez wiele lat związany z największymi firmami prawniczymi w Polsce. Skutecznie reprezentował klientów krajowych i międzynarodowych w interdyscyplinarnych procesach inwestycyjnych oraz nadzorował i koordynował wieloosobowe zespoły projektowe z kraju i z zagranicy, gwarantując szybkość i pewność działania. Związany z branżą OZE, w której jest znany ze skuteczności w realizacjach inwestycji. W roku 2016 nominowany do nagrody Clean Energy Awards jako najlepszy doradca prawny branży OZE w Polsce.

Marcin Trupkiewicz

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zajmuje się kompleksową obsługą prawną projektów OZE. Dwukrotny laureat I miejsca w ogólnopolskim konkursie prawniczym „Prawo z Energią”; laureat konkursów organizowanych przez Ministerstwo Skarbu Państwa oraz Polski Komitet Energii Elektrycznej; alumn Projektu Akademia Energii organizowanego przez Fundację im. L. Pagi na GPW w Warszawie. Członek Zespołu ekspertów podkomisji stałej ds. finansów samorządowych w zakresie nowelizacji prawa energetycznego. Współpracownik Biura Analiz Sejmowych.

Marcin Korykowski

Posiada ponad 20 letnie doświadczenie w zarządzaniu sprzedażą i projektami dla instytucji finansowych oraz doradczych. Od 2006 roku ściśle związany z energetyką oraz przemysłem energochłonnym. Od 2016 roku zarządza sprzedażą w DB Energy S.A. – firmą zajmującą się efektywnością energetyczną (audyty efektywności energetycznej, koncepcje, projekty i realizacje związane z optymalizacją zużycia energii wraz z ich finansowaniem: umowy typu ESCO i EPC).Ukończył Uczelnię Łazarskiego w Warszawie. Posiada gruntowną wiedzę z zakresu finansów, Prawa energetycznego, Europejskiego sytemu Handlu Emisjami (EU ETS), obrotu energią i gazem oraz prawami majątkowymi (TGE). Pasjonat odnawialnych źródeł energii.

Dariusz Bojsza, Ekspert ds. OZE

Od 2008 roku w Ener-G Polska odpowiadał za inwestycje budowy źródeł OZE zasilanych biogazem składowiskowym. Od 2014 r. Dyrektor Generalny w Neo Energy. Obecnie Wiceprezes Zarządu Neo Energy Group i Prezes Zarządu stowarzyszenia „Inicjatywa Dla Środowiska, Energii i Elektromobilności”. Reprezentuje spółkę Neo Bio Energy w Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Biogazowego oraz Radzie Gospodarczej SWS. Społecznie pełni funkcję Prezesa Fundacji Teraz Wojsko Polskie oraz Wiceprezesa Związku Polskich Spadochroniarzy I Oddział Warszawa.

dr Stanisław Cytawa, Spółka Wodno-Ściekowa "SWARZEWO"

ukończył studia biologiczne na wydziale Biologii i Nauk o Ziemi Uniwersytetu Gdańskiego w roku 1981. Tytuł doktora uzyskał w 2006 r na Wydziale Chemicznym Politechniki Gdańskiej. Jest technologiem w oczyszczalni ścieków w Swarzewie. Zajmuje się zawodowo funkcjonowaniem biologiczno-chemicznej oczyszczalni ścieków oraz szczegółowo wpływem zmiennych warunków środowiskowych na rozwój bakterii nitkowatych i właściwości sedymentacyjnej osadu czynnego. W ramach zainteresowań ostatnich lat zajmuje się wdrażaniem przetwarzania różnych rodzajów odpadów organicznych w zamkniętych komorach fermentacyjnych i w pryzmach kompostowych.

Monika Bogdal, radca prawny, Kancelaria Prawna Piszcz i Wspólnicy sp.k.

Kieruje zespołem Nowych Technologii. Specjalizuje się w obsłudze sektorów infrastrukturalnych, w tym m.in. energetycznego, zaopatrzenia w wodę i oczyszczania ścieków, a także transportowego. Wspiera operatorów infrastruktury krytycznej. Doradza operatorom usług kluczowych i podmiotom publicznym w rozumieniu Ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa. Prowadzi audyty bezpieczeństwa systemów IT i OT, opracowuje i wdraża systemy zarządzania bezpieczeństwem - przygotowuje szacowanie ryzyka, polityki i procedury bezpieczeństwa oraz wspiera przy ich implementacji.Doradza sprzedawcom i dystrybutorom energii elektrycznej, ciepła i gazu, także przy usługach DSR, planowaniu i realizacji inwestycji OZE w klastrach oraz rozwoju inteligentnego opomiarowania. Zajmuje się również kwestiami związanymi z ochroną środowiska (m.in. gospodarowaniem odpadami, w tym na cele energetyczne, kwalifikacją pozostałości procesów produkcyjnych, emisją substancji do środowiska, poborem wód i odprowadzaniem ścieków).

Jerzy Zarówny jest absolwentem Politechniki Wrocławskiej na Wydziale Mechanicznym, kierunku Automatyka i Robotyka oraz studiów podyplomowych menedżerskich na Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Zawodowo od 1995 r. związany z wrocławskimi wodociągami. Doświadczenie zdobywał w eksploatacji, utrzymania ruchu, a także w pionie rozwoju i inwestycji. Od 2011 r. odpowiedzialny za obszar energetyczny w tym zapewnienie dostaw i dystrybucji energii oraz jej wytwarzanie z własnych źródeł OZE i termicznego przetwarzania osadu na bio-paliwo.

Mariusz Patyk - Dyrektor ds. Inwestycji i Rozwoju w Zakładzie Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o w SzczecinieMariusz

W 1991 roku ukończył Wydział Elektryczny Politechniki Szczecińskiej o specjalności automatyka przemysłowa, a w 2001 roku Studia Menedżerskie w zakresie zarządzania i marketingu. W pracy zawodowej od początku związany jest z Wodociągami w Szczecinie. Przez ponad 20 lat pełnił funkcję kierownika Wydziału Mechaniczno – Energetycznego, Głównego Energetyka. Odpowiadał za eksploatację urządzeń energetycznych, mechanicznych i automatyki przemysłowej. W 2016 roku objął stanowisko Dyrektora ds. Inwestycji i Rozwoju, Jest członkiem komisji kwalifikacyjnej przy Urzędzie Regulacji Energetyki. Mariusz Patyk jest autorem licznych artykułów z dziedziny automatyki przemysłowej i energetyki.

Piotr Świeboda- Pełnomocnik Zarządu TRMEW Obrót S.A. ds. rynku biogazu

Sprzedażą energii zajmuje się od 2015 roku. Przeprowadził wspólnie z zespołem ponad 20 instalacji OZE do aktualnego systemu wsparcia. Orędownik szeroko rozumianej optymalizacji energetycznej. W TRMEW Obrót S.A. tworzy i zarządza instalacjami, wykorzystującymi biogaz. Jest pasjonatem lotnictwa, członkiem zespołu akrobacyjnego „Sky Magic” i instruktorem spadochronowym sił powietrznych. Ma w dorobku tytuł mistrza polski juniorów w celności lądowania.

Andrzej Bronowicki, Prezes Spółki Wodociągi i Kanalizacja w Dzierżoniowie

Absolwent Politechniki Wrocławskiej – mgr inż. mechanik (1984). Ukończył MBA - Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, studia podyplomowe z zakresu finansów oraz zarządzania logistycznego - Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu. Posiada ministerialne uprawnienia do uczestnictwa w Radach Nadzorczych Spółek Skarbu Państwa. Od 2006 roku prezes zarządu Wodociągi i Kanalizacja Spółka z o.o. w Dzierżoniowie.

Patronat branżowy

Partner

Partner prawny

Partner branżowy

Patronat medialny

Olga Rosiak

tel. +48 784 036 989,
e-mail: o.rosiak@abrys.pl

Kontakt w sprawie warsztatów w Bydgoszczy:

Zadzwoń

Kontakt w sprawie webinarium

ABRYS Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu 60-124, ul. Daleka 33, zarejestrowana w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego KRS: 0000100410 NIP: 781-00-23-628 REGON: 001351807